miercuri, 25 iunie 2014

Semnele (de buna purtare)

   Cateodata ne purtam amintirile pe corp. Vad cate un semn si imi aduc aminte o intreaga poveste din spatele lui. Si am destule semne care spun povesti..
   O taietura pe un deget de la picior. Zi calda de vara, de vacanta, aveam opt ani si asezam "portile" pentru un meci de fotbal pe celebra statuie din parcul copilariei mele. "Porti" formate fiecare din cate doua pietroaie. Grele. La un moment dat imi scapa una pe picior. M-a durut crunt dar n-am plans, m-am jucat in continuare. Zi calda de vara, de vacanta..
   O gaura in piele pe piciorul drept. Auzisem eu si o prietena ca mamele noastre se epileaza cu ceara. Lumanarile sunt facute din ceara deci ar trebui sa functioneze si astea. Eu mai curajoasa imi aprind instrumentul de tortura, intorc lumanarea cu fundul in sus direct cu flacara spre picior, ceara pica incinsa. Sfarsitul sesiunii de epilat, pantaloni lungi cam o luna jumate, sa nu vada mama ca deja ma preocupa inlaturarea parului de pe corp /schilodirea voluntara. O bucata de piele gaurita. Eh, asta sa fie paguba..
   O urma de dinti pe mana stanga. M-a insemnat purcelusa mea de guineea in timp ce ne jucam. Si Doamne ce ne mai jucam.. Eu o muscam de nas, ea ma rontaia de degete. Atunci m-a prins de mana si nici vorba sa mai dea drumul. Acum imi caut semnul pe pielea bronzata de fiecare data cand mi-e dor de ea..
   Operatia de apendicita. La noua ani, cand m-am trezit insemnata mi se parea oribila si imi doream doar sa treaca, sa se vindece, sa nu se mai vada. Ani de zile m-am gandit daca va trece vreodata, cu o oarece groaza ca n-o sa ma placa un potential viitor iubit. Acum a ramas o dunga alba simpatica, care mi se pare sexy. Si amintiri despre o saptamana in spital in care tata mi-a facut toate poftele, in care m-am jucat cu multi copii, m-am plimbat cu rolele prin Budimex si am mancat tone de biscuiti buni cu crema de cioco..
   O taietura pe genunchiul stang. S-a repezit la mine in brate o copila tare draga, incaltata cu niste sandale cu catarame criminale. Am simtit cand mi s-a infipt metalul in piele si cum m-a taiat. Cand a vazut sange cea mica a inceput sa planga si sa ma roage sa o iert. M-a busit si pe mine plansul de durere insuportabila. Apoi ne-am jucat amandoua mult si frumos, ca doua copile, desi ne desparteau cam 22 de ani. Am uitat niste momente bune de durere, de faptul ca eram infectata si umflata, undeva la tara departe de lumea civilizata, unde nimeni nu avea betadina, rivanol sau apa oxigenata. Mi-au zis sa imi dau cu ceva de par. Ca tot apa oxigenata e.. Funny people.. 
   O arsura mare si cam urata pe mana dreapta. L-am ferit pe tata sa nu il ating cu o tigaie incinsa si mi-am lipit-o de mana. Mai bine eu decat el..
   Multe semne in genunchi de la cazaturi, unele asezate peste altele, multe care au devenit unul singur. De la joaca din copilarie sau de la putinele dati cand am purtat tocuri ametitoare fortata de imprejurari, la niste cumetrii /nunti, alea de ma sperie pe mine, cu manele si tot tacamul..
   Multe semne pe degetele de la maini. Pentru ca mainile mele cunosc munca. Si munca le cunoaste pe ele, iar asta mai presupune si mici accidente..
   Un tatuaj pe incheietura mainii stangi. Mi l-am dorit timp de 13 ani. L-am facut pe 16 decembrie 2011. Semn tibetan. RA. Putere.
   Si mai am un semn pe inima. Nu-i stiu forma si localizarea exacta desi am vrut de multe ori sa imi smulg inima din piept sa ma uit la ea si s-o cert. Stiu doar ca semnul e acolo. E amprenta ta si spune o poveste lunga si incalcita. Semne.. de buna purtare..


   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu